Sussie Åhlander

Ersättare kommunfullmäktige, ledamot gatu- och samhällsmiljönämnden

Värna naturen, klimatsmarta lösningar och grön tillväxt.

Miljöpolitisk talesperson för Liberalerna Uppsala

Sussie Åhlander har förtroendeuppdrag för partiet i gatu- och samhällsmiljönämnden och har ett starkt engagemang för miljö- och klimat. Hon arbetar i dagsläget som biträdande regionchef inom äldreomsorgen. Tidigare yrkesbakgrund är sjuksköterska och utbildning inom kvalitetsutveckling och socialrätt.

Sociala Medier

• Följ på:

@Uppsala_Hassan @jenniecla @Lib_Uppsala @TV4 Det är en fantastisk känsla att göra den resan. Har gjort den själv.

Vintern 1995-96 bodde jag i trappuppgångar och hisschakt i Göteborg.

Nu bor jag här på gården utanför Bjärred, 26 år senare.

Bästa Jennie! 💙💙 @jenniecla https://t.co/GaFv7CWgMa

Ni får inte missa intervjun med @jenniecla som är @Lib_Uppsala :s första namn på kommunlistan inför valet 2022. Hennes berättelse om hur hon lyckats ta sig ur hemlöshet och göra klassresa är imponerande💙
Imorgon lördag 11 december kl.08.20 på @TV4

Hon vill göra Arlanda till en flygplatsstad i världsklass! https://www.unt.se/5273263 #AirportCityStockholm @jenniecla

Vad snackas det om när Uppsalas främsta politiker möter stadens näringsliv? Vi frågade @Uppsala_Hassan , @erikpelling, @LindaEskilsson, @maria_mahl, @charlotedasilva och Torbjörn Wennberg.

#Uppsala #näringsliv #spårväg #samverkan #regionalutveckling #människor

Bio 💛 Tårar, skratt och mys med Malin. #astarisborn https://www.instagram.com/p/Boj7SVrlf_w/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=xgjzufs40ry7

... Hemsida
  • Politisk sekreterare