Liberalerna Uppsala väljer Anders A. Aronsson till ny ordförande och gör ställningstagande inför valet

Lördag 12 februari 2022

På årsmötet för Liberalerna Uppsala lämnade Helena Hedman Skoglund (L) över ordförandeklubban till Anders A. Aronsson (L) som nu tillträder som ny ordförande för Liberalerna i Uppsala kommun.

– Jag känner mig trygg att lämna över ordförandeskapet till Anders som med stadig hand kommer att leda arbetet vidare. Anders är en utmärkt ordförande som kommer att axla uppdraget och fortsätta att utveckla organisationen ännu bättre, säger Helena Hedman Skoglund (L).

– Vår ambition inför valrörelsen är att få fler mandat och stärka inflytandet för socialliberala röster i Uppsala. Vi har ett viktigt val framför oss och jag ser fram emot att jobba för en liberal valseger, säger Anders A. Aronsson (L), nyvald ordförande för Liberalerna Uppsala kommun.

På mötet antog även Liberalerna enhälligt att gå till val med följande utgångspunkt vad gäller partier att samarbeta med:

”Under de senaste 12 åren har Liberalerna styrt i olika koalitioner med såväl Moderaterna som Socialdemokraterna. Oavsett koalition har Liberalernas utgångspunkt alltid varit liberalismen och vi har kunnat genomföra mycket liberal politik. Vi söker mandat för detta även framöver. Samarbete med Sverigedemokraterna är inte aktuellt.”

För mer information:

ANDERS A. ARONSSON (L)

HELENA HEDMAN SKOGLUND (L)

LIBERALERNA UPPSALA KOMMUN