Valprogram 2018

Torsdag 30 november 2017 18:30

Partilokalen, Kungsgatan 46

Det har blivit dags att fastställa Liberalerna Uppsala kommunförenings valprogram för valet 2018. Medlemmar i Liberalerna är varmt välkomna att delta vid mötet. Rösträtt har den som har varit medlem i tre månader eller längre, men alla har möjlighet att delta i diskussionen.

I god tid innan kommer slutförslaget till valprogram att skickas ut till medlemmar via e-post. I nuläget är en remissversion utskickat till medlemmarna för granskning. Senast 15 november ska eventuella synpunkter skickas till vår politiska sekreterare Helena Hedman Skoglund på helena.hedman-skoglund@uppsala.se.

De förslag som lämnas in kommer att gås igenom och styrelsen beslutar om de tas med i slutförslaget till valprogram.  Förslag som lämnas in kommer inte per automatik med i valprogrammet. Om ditt förslag inte tas med, har du möjlighet att på mötet den 30/11, då valprogrammet ska fastställas, yrka på ditt förslag. Då måste du ha ett färdigformulerat förslag att presentera som ska ersätta ett stycke eller läggas till redan existerande skrivning.

Har du som medlem inte tillgång till valprogrammet, hör av dig till Helena Hedman Skoglund.

Varmt välkommen att lämna synpunkter inför och att delta i diskussionen!