Förlåt, CykelGross!

Fredag 29 april 2022

Idag bad Liberalernas kommunalråd Mohamad Hassan (L) och Jennie Claesson (L) om ursäkt till cykelhandlaren, Fritz Rehn. Han bedriver CykelGross på Vretgränd 15 i Uppsala och har under många år fått uppleva hur gatan utanför sin affär grävts upp flera gånger. Grävningar som påverkat omsättningen och gjort det svårt för kunderna att hitta dit. Senast häromdagen fick han återigen se hur stängsel och avspärrningar kommit upp på nytt utan information från vare sig kommunen eller Vattenfall som står för arbetet.

Uppsala ska vara en näringslivsvänlig kommun och det görs mycket bra insatser för att främja näringslivet generellt och särskilt de lokala handlarna. 6 av 10 personer i Uppsala har jobb inom det privata näringslivet. Varje företag ska, oavsett storlek, behandlas med respekt och få bra service samt information från kommunen. När det brister måste vi erkänna att fel har begåtts.

Därför besökte Mohamad och Jennie CykelGross för att be om ursäkt och för att höra Fritz Rehns tankar om hur vi bäst ska undvika liknande händelser framöver.